Szerző: thandy | 2007. november 05.

The Fountain

fountain

Először is had intézzek egy személyes felhívást Andyhoz, hogy igen…ez az a film, amiről beszéltem😀 és nyugodtan elkezdheted leszedni, mert mire a kis írásom végére érsz, úgyis meg akarod majd nézni😀 úgyhogy hajrá!😀

Már elég régóta akartam írni erről a filmről egy postot, de úgy éreztem előbb fel kell elevenítem és meg kell néznem még egyszer, mert eléggé régen láttam utoljára. Az biztos, hogy életem egyik legjobb döntése volt, hogy hagytam magam rávenni a Fountain megnézésére, mert ennyire gyönyörű, és a maga érthetetlen módján mégis egyértelmű érzéseket felvonultató filmmel még soha sem találkoztam…maximum animével🙂

A történetet összefoglalni korántsem egyszerű, ami érthető, ha az ember már látta filmet, hiszen egy nagyon bonyolult, számos külön szálon folyó cselekményről van szó. Első látásra természetesen. Ha viszont mélyebben beleássuk magunkat a történetbe, rájövünk, hogy mindennek van értelme, és mindössze két cselekményszálat használtak a készítők. Az egyik a valóság, a másik pedig a lány által írt könyv története. Természetesen minden mindennel összefügg, tehát a két főszereplő jelenik meg a könyv vizualizált változatában is, és találunk utalásokat a könyvben találtakra a valóságot ábrázoló cselekményben is.

A Fountain egy valóban csodálatos történet, mely az Élet fája mítoszára (vagy valóságára…ki tudja) épül és tengernyi érzelemmel áraszt el minket. Fő szerepet kap a szerelem, mely ugyanakkor reménytelen, jövőtlen, hiszen a szeretett nő súlyos beteg, nem élhet már sokáig. Az orvos férj pedig tehetetlen, annak ellenére, hogy érzi, kezében lehetne a megmentés kulcsa, az Élet fájának ereje, de minden törekvése a lány megmentésére kudarcba fullad…túl késő. Egyetlen kívánsága van a halálos ágyán fekvő lánynak szerelméhez: “Fejezd be!” A könyv ugyanis még nincs teljesen kész.

fountain 2

Talán ez az egyetlen olyan film, amit csaknem végigsírtam, amire a tökéletes zene még rátett egy kanállal🙂 Clint Mansell kompozíciója egyszerűen hibátlan, pontosan ábrázolja az adott jelenetekben hullámzó érzelmeket, és felerősíti azokat. Az biztos, hogy aki teheti szerezze meg a filmzenét és élvezze, mert páratlan.

A Fountain igazán mély benyomást keltett bennem, és ezért mindenkinek ajánlom, hogy megnézze, mert bár nehezen érthető, rendkívül gyönyörű film…egyszerűen gyönyörű…


Responses

  1. Heh😀 Ráfáztál, mert már rég láttam!😀

    Igazából az alapelgondolás nem volt rossz, és a megvalósítása pedig rendkívül látványosra sikeredett. A rendező tényleg gyönyörű képeket használ a nézők elkápráztatására, azonban a film számomra ennél többet nem nyújt. Egy szép történet, a technikát meghaladó látvánnyal. Igazából, ha kivesszük az egészből a vizuális megvalósítást, csak egy megható szerelmi történetet kapunk. Ebből is látszik, hogy az egész film a látványra épít. Meg persze a színészi játékra, de azt hiszem a történetet nem használták ki rendesen.

  2. Ebből is látszik, hogy az egész film a látványra épít. Meg persze a színészi játékra, de azt hiszem a történetet nem használták ki rendesen

    Ez az egyetlen bajom nekem ezzel csak. Egyébként leszögez a képernyő elé, és nem ereszt, de pont azt a történeti pluszt hagyja ki a film, amitől azt mondod a film végén, hogy: úristen! A vizualitás és a kezdeti kesze-kuszaság miatt azt gondoltam, hogy ez bekövetkezik … de nem. Olyan nem eviláginak tűnt az egész és a végén mégis csak egy szokványos gyászt kaptunk, ami minden, csak nem megható – szerintem. Bár lehet én vagyok túl kegyetlen. Ennek ellenére nagyon tetszik ez a film.
    8/10

  3. Mondjuk tényleg gyönyörű film, és szívesen láttam volna nagyvásznon, ezért kár, hogy nem mutatták be az itthoni mozikba, mivel nagy bukta volt a film.


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

