Szerző: andyme | 2007. december 27.

Persepolis

Photobucket

Úgy mentem el megnézni ezt a filmet, hogy nagyon de nagyon dühös voltam rá, mert állítólag ez az alkotás fogja átvenni a Piaf helyét az Oscar gálán!!! Miután a Piaf egy tömör művészi orgazmus volt, egyrészt midnenképp meg akartam nézni a Persepolist, ami átveszi a helyét a filmvilág legfontosabb eseményén, másrészt meg Nyufi által rám lett parancsolva, hogy én akkor most vele meg fogom nézni ezt a filmet, ha tetszik, ha nem. Szóval nem volt választásom.😀

Ezzel a meggyőződéssel mentem moziba, és a mozitermet majdnem el is hagytam az első 15 perc után, mivel nem voltak képesek normális, vagy legalább látható, meg olvasható, meg egyéb feliratot berakni a filmhez!!! A felirat olykor késett, olykor a fele nem volt látható, olykor meg az egész úgy ahogy van!!! Több bajunk persze nem volt vele… Mondjuk az én hibám, hisz már az elején meg kellett volna kérdezni a pénztárost, hogy most akkor ehhez a filmhez szükségeltetik-e francia felsőfok vagy sem… A lényeg, hogy majdnem kitéptem, és visszakértem a pénzem, de Nyufi inkább azt javasolta, hogy várjunk, és a felirat tényleg megjavult… Szóval az első idegeskedés után nyugodtan tudtam nézni a filmet, azonban az elejéről ezáltal szépen lemaradtunk, és annyira felidegelt a felirat, hogy az első poénokat sem tudtam teljesen kiélvezni!

Most már tényleg a filmről: az egész történet Iránban játszódik, ahol a forradalom után kemény diktatúra következik, ami eléggé megnehezíti az ottaniak életét. A film középpontjában egy iráni család egyetlen kislány áll, akinek a lázadó, korától elütő viselkedése leginkább a legtöbb poén forrása.😀 Az egész iráni helyzetet az ő szemszögéből láttatja az alkotás. Végigkísérhetjük az életútját a gyerekkorától, Ausztrián át, egészen a visszatéréséig, és még tovább, mialatt a kislány egy hosszú jellemfejlődésen megy keresztül. Megtanulja becsülni a hazáját, felvállalni saját magát, és kiállni mindazért, amiben hisz. Mindemellett iszonyatosan hatalmas poénok vannak benne!😄 Az egész film sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy teljesen törésmentesen keverték benne a drámát és a humort, amik teljes harmóniát alkotva megteremtették a film felszabadító hangulatát.

A grafikája abszolút nyomasztó…. és teljesen művészi vonalakon mozog. Első ránézésre nem is tetszik az embernek, mégis ezzel volt tökéletes a mű. Látva a grafikát az ember nem gondolná, hogy lesznek olyan pillanatok, amikor szakadni fog a röhögéstől, de ettől lesz az egész olyan izgalmas. Sokan nem szeretik, ha ilyen szélsőségesen keverik a humort és a drámát, azonban ide kifejezetten kellett, mert ezzel is ellensúlyozták a rajzok komor hangulatát.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

A lényeg, hogy mostanság egyik francia film nyűgöz le a másik után. Azt hiszem nekem ezentúl olyan francia filmeket kell megnéznem, amiket egyáltalán nem szándékozom…😀 ami nem is lesz olyan nehéz, elvégre eddig nem igazán kedveltem a francia filmeket. Nálam inkább a spanyol és a dán alkotás a nyerők!

Végszóként be kell valljam, hogy ezzel a Piafnak tényleg méltó vetélytársa akadt, mert összegzésként imádtam! Meg megnyugtat a tudta, hogy azért a Piaf főszereplő nőjét jelölni fogják a legjobb női főszereplő kategóriában. ^^ Ezzel pedig megint lesz kinek szurkolni az Oscar gálán! (tavaly ezt a helyet nálam a Faun Labirintusa érte el)😀


Responses

  1. Csak annyit mondanék, hogy nem Németországba ment Marji, hanem csak Bécsbe😛 De ettől függetlenül Persepolis lenni láv ^^

  2. Nekem csak valami német ajkú terület maradt meg. ^^”
    A poszt persze javítva!


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

