Szerző: thandy | 2008. január 17.

Legenda vagyok

 

legend1

Először, amikor az I am legend-ről hallottam, egy teljesen más filmet képzeltem el magamnak. Egy jól megcsinált apokaliptikus jövőképet, amiben a főhős sokkal inkább harcos, mint ember. Miután azonban láttam a filmet rájöttem, hogy ennek pont az ellenkezője igaz.

A történet nagyjából annyi, hogy a rák ellenszerének tartott génkezelt vírus egy a levegőben terjedő, szörnyű fertőzést indít el, melynek köszönhetően a Föld lakosságnak mintegy 90% egyszerűen kipusztul. A Robert Neville-t játszó Will Smith egyetlen társával, egy kutyával (Sam) próbálja túlélni a mindennapokat és megtalálni a vírus ellenszerét, ugyanis a megmaradt embereből annak hatására valami irtózatos szörnyek lettek. Neville azonban immunis a vírussal szemben.

legend2

Amit feltétlenül kiemelnék a filmben az a lenyűgöző látvány és a csaknem tökéletes színészi játék. A teljesen elhagyatott New York képe megdöbbentően valóságos, és mégsem az. A nagyobbat azonban Will Smith színészi tehetsége lendít a filmen. Az, ahogyan megformázza a magányos, reményétvesztett kutatót/ezredest, akinek minden percét áthatja a félelem és a rettegés, hihetetlen…már már könnyfakasztó. Be kell valljam, hogy a film felétől végigsírtam az egészet😀 Az őrültségig fajult magányosság (lásd. próbababákkal folytatott beszélgetések) annyira átélhetővé sikerült, hogy ha előrelátóbb lettem volna, tuti bekészítek egy százas zsepit😀

legend3

Az egyik talán legszomorúbb jelenet, és így mondhatni a kedvencem, amikor már a kutyája is meghalt és a kölcsönzőben végre köszönni mer az egyik lány próbababának. Szabályosan könyörög neki, hogy köszönjön vissza, hogy szólaljon meg…hogy ne legyen egyedül….

A film tehát egyértelműen egy MUST-SEE! Mindenkinek ajánlom, de egy jó tanács mellé. Legyen kéznél sok-sok zsepi!😀


Responses

  1. Tényleg nem rossz film, csak néha a zombizás nagyon idétlen volt, és ez számomra sokat levett az értékéből.

  2. Van benne igazság, de a színészi játék meg a többi elfelejtette velem a hibáit😀 Elfogult vok ez van😀 Főleg mer imádom a kutyákat😉

  3. Will Smith egyébként tényleg egész jó színész🙂.

  4. Nah megnéztem!😀 Will Smith játéka valóban lenyűgöző, igazából ő mentette meg a filmet! A kuytust meg egyszerűen imádtam, kár hogy el kellett pusztulnia, de az a jelenet az egyik legerőteljesebb része volt a filmnek.

    Azonban a rendezésben kötöszködnék… elve a látvány: mi az hogy a betonból nő ki a növényzet? Ez egy kicsit nonsence!
    Szóval számomra csakis Will Smith, és a kuytus miatt volt érdemes megnézni a filmet

  5. Hát igen igaz h kicsit érdekes h onnan nő ki a növényzet…de akkor is jól mutat nem?😀

    Szegény kutyus!!!!! Ugye? :$

  6. Nekem nem tetszett ez a film.😀 Szerintem erősen túlértékelt alkotás. Ámbár attól függ, hogy honnan nézzük, mivel én már az elején hülyére röhögtem magam (szóval király). Igazából a Mustang GT vs. oroszlán harcok után abszolút nem tudtam komolyan venni ezt a dolgot, és örültem volna, ha valami jófajta paródi lesz belőle. Persze lehet ezt a jelenetet értelmezni a technika és az ősi ösztönök harcán…de inkább nevessünk. ^^
    A megvalósítás tényleg jó viszont (persze ez nem minden, és Lawrence sem gondolhatja komolyan, hogy ennyi elég meg a Constantine), az életrajzi szál sincs betömve az emberbe, viszont nekem a vége totál hazavágja az egészet (ahogy a hős felmagasztalja magát, és az arcodba törli, hogy ő most egy bazi nagy hős lesz…kit érdekel? Haljon meg, úgy is meghal, majd én eldöntöm, hogy hős e. Egyébként meg egy tipikus zombis sztori (amiből van ennél sokkal jobb, hogy mondjuk csak a Romero filmekre gondoljak), amit megéri megnézni, egyszer. 5/10


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

