Szerző: thandy | 2008. január 29.

Elizabeth – The Golden Age

goldenage1

Nagyon szeretem azokat az igazi történelmi filmeket, mint például az Artúr király vagy a Trója, ezért úgy döntöttem, mindenképp megnézem az Elizabeth – The Golden Age c. filmet is. Sajnos azonban csalódnom kellett…egyáltalán nem olyan ugyanis, mint azok a történelmi alkotások, amiket korábban láttam.

Lehet, hogy valakit pont ez a tulajdonsága fog megragadni, ti. hogy elsősorban a királynő lelki vonásaira koncetráltak a készítők, de nekem hiányzott a harc részletgazdag, látványban is lenyűgöző ábrázolása. Cate Blanchett színészi játékára természetesen nem lehet panaszom, hiszen tökéletesen hozta az összezavarodott, félelmei által elbizonytalanított királynőt, aki vergődik a királynői és a szimplán női szerepe között.

A sztori tehát inkább Erzsébet királynő lelki világára, a “szűz-királynő” frissen felfedezett érzelmeire koncentrál. A valódi történelmi elemek háttérbe szorulnak, és valljuk be nincsenek szépen kidolgozva. Ezt különösen is hiányoltam filmből. Az a kevés csatajelenet is, ami bekerülhetett a filmbe, összecsapott volt és látvány tekintetében túlságosan is szegényes.

goldenage2

Cate Blanchettnek köszönhető talán, hogy mégis nézhető a film. Azt, ahogyan a királynő lassan az őrültség határára kerül, mert friss érzelmeinek tárgya mást szeret, tökéletesen adta elő a színésznő. Igazán közelinek, csaknem megdöbbentően emberinek éreztem azt a zavarodottságot, amit a királynő élt át. A hatalomhoz hozzászokott nő, nem bírta elviselni, hogy legyenek olyan dolgok, melyek nem az ő kívánságai szerint működnek.

A film tehát teljesen mást adott, mint amit elsőre elvártam volna tőle, ezért kicsit csalódtam is benne. Az viszont igaz, hogy az eredeti célját, hogy minél részletesebben ábrázolja a királynő természetét, érzelmeit és egész személyét, tökéletesen megvalósította. Ebben pedig szerintem Cate Blanchett játszotta a legnagyobb szerepet.


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

