Szerző: M@D_FiSt | 2008. május 28.

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

indiana_jones4.sized

Írtak már róla sokan (pl. itt, itt és itt) jót is, rosszat is, de én sem hagyhatom ki, hogy ne említsem meg, ha már vizsgára készülés helyett rááldoztam 2 órát (és vagy két hónapja nem írtam ide semmit) Előre elmondanám, hogy Spielberg és Lucas ide vagy oda, egyáltalán nem lettem az előző részek nagy fanja. A kalandfilmek sosem voltak a kedvenceim, pláne a pókhálósok nem, ezért mindenféle különösebb elvárás nélkül ültem le megnézni és azt kell mondjam nem csalódtam.

A film röhejes, Indy így öregen méginkább, a sztori elődeihez méltóan kellően hihetetlen és sziklán függő izgalmakat ígérő. Csak röviden: jönnek a ruszkik és megfújnak valami természetfelettit az amcsiktól, de aztán végülis a lényeg az lesz, hogy előkerül egy taknyos srác aki szépen belerángatja Indy-t egy jókis kincskeresősdibe nyomolvasósdival, meg pókhálókkal.

Többen szóvá tették, hogy a rejtvény nem elég csavaros, a végkifejlet túl elrugaszkodott stb… Nagyjából egyet is értek, mert az UFO témával szerintem is mellé lőttek. Még ha ezzel az újabb nemzedéket is akarták megfogni, akkor sem értem, mert a történet így is a hidegháborúban játszódik és az UFO-nk is olyan régimódi csészealj, mint amilyet akkor készítettek. Szóval nem értem, de igazából nem is lényeges. A filmben kellően sokat futkosnak, okoskodnak, játszák az üldözősdit, hogy elszórakoztassa az embert. Talán igazából az ostort hiányoltam belőle, lehetett volna vele kicsit több trükk is.

Aki láttak az elődöket annak kötelező, mert a zenéje legalább ennek is ugyanolyan jó, aki meg még nem az meg azért nézze meg, hogy 2 óráig ne kelljen gondolkondnia. Azt nem mondom, hogy gyorsan pótoljátok be a korábbi részeket, mert szerintem mai szemmel már azok lassúak és vontatottak, csak nosztalgia-mozizni jók.


Responses

  1. Szerintem az az UFO teljesen stílusos volt. Csak nem ebbe a filmbe kellett volna rakni. Mondjuk jól nézett volna ki egy nosztalgia-stílusú sci-fi-ben. Bár lehet ez csak az én bogaram, nekem bejött “Sky Captain and the World of Tomorrow” stílusa is… ˇˇ


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

