Szerző: thandy | 2008. június 04.

21 – Las Vegas ostroma

Arra már nem emlékszem pontosan, hogy hol is hallottam először erről a filmről, de azt tudom, hogy amikor megpillantottam egy torrent oldalon, azonnal tudtam, hogy ezt meg akarom nézni. A trailer nagyon klassz volt és felkeltette az érdeklődésemet; szerencsére a film is hasonlóan izgalmas volt😀 Ugyanis láttam már olyat, hogy a trailert abból a körülbelül 4, izgalmas momentumból vágták össze, amit összesen magáénak tudhatott a nem túl minőségi alkotás. Nagy átverés volt, mondhatom😀

Na de a 21 nem ilyen. Először a 23-as szám ugrott be a címéről (Vajon lesznek még más számokkal ellátott filmek is? Végülis ott van az 1408 is…), no de a magyarok azért megoldják, hiszen ott az alcím!😀 Nehogy összetéveszd a sok számot egyszer😀 Ehhez a filmhez mondjuk viszonylag könnyű volt kapcsolni a 21-est, hiszen gyakorlatilag egy csapat fiatalról van szó, akik eszeveszett jó játszák a Black Jack-et. Be kell valljam én ebben a kártyajátékban elég kezdő vagyok. De akármikor kihívhattok Pókerezni!😀

Nagyon meg voltam elégedve a filmmel. Egyáltalán nem tűnt vontatottnak, vagy unalmasnak (bár ezt az is adhatta, hogy kb. 3 részletben néztem végig😀 hát igen, azok a zsúfolt napok…). Azt kicsit sajnáltam, hogy már az elején tudtam, mi lesz a csattanó a film végén, bár ez lehet, hogy csak a brilliáns elmémnek volt betudható és nem általános probléma😀

A sztori szerint tehát 5 fiatal Vegasba utazik hétvégente, hogy elképesztő matektudásukat bevetve, egy kalap pénzt nyerjenek Black Jack-et játszva. Valami olyasmit csinálnak, hogy számolják a leosztott lapokat és ebből következtetnek, hogy mik maradtak a pakliban és így mekkore esélyük van arra, hogy nyerjenek. Sajnos nekem már régen volt a matek és bár szerettem, kérve se tudnék már felidézni szinte semmit belőle, úgyhogy megköszönném, ha valaki felvilágosítana, hogy ezt pontosan hogyan is művelték. Nekem kicsit homyálos, hogy hogyan jöttek ki +15-ös összegek és azokból mér kellett kivonni, vagy hozzáadni, ha bizonyos lapokat osztottak le.

A fiatalokat pesztráló tanár persze velejéig gonosz és csak a nyereség érdekeli, de ne aggódjunk. Ahogy az a gyermekkori mesékben is van, itt is mindig a jó győz. De azért lenyűgöző, amit ezek a srácok véghezvittek. Jó, tudom, hogy csak film, de léteznek ilyen matekzsenik, akik ilyen jól nyomják fejben a műveleteket. Azt viszont nem értem, hogy most komolyan csalásnak számít, ha valaki a tudását használja arra, hogy kiszámítsa az esélyeit egy kártyajátékban? Vagy talán jobb lett volna, ha néha veszítenek is egy keveset, hogy ne legyen olyan feltűnő? Én nem tudom….de rátok bízom a kérdést.

Ui.: Mindig az imdb-ről szedem a kategóráit a filmeknek, de ennél valahogy nem értem, hogy kerülhetett oda egyetlen kategóriaként a dráma. Ti értitek? :S


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

