Szerző: thandy | 2008. június 04.

Dr. House 4. évad – befejező 2 rész

Ez az, amit igazán ütősnek lehet nevezni. Erre aztán nem számítottam. Eddig igazából csak móka és kacagás volt minden House-zal, nevettünk a gyilkos poénjain, a komikus helyzeteken, a nemtörődömségén. De itt…itt már sokkal többről van szó. A 3. évad befejezése is kicsit érzelmesre sikerült, de ott elkapkodták a dolgot a készítők és csak pár gyenge, leginkább érzelgős záró részt sikerült összehozniuk. A 4. évad befejező epizódjai viszont szó szerint szíven ütöttek.

Igazából már jó pár napja túl vagyok a két epizódon, de valahogy nehezemre esett ideülni és írni róla. Nem tudtam mit írhatnék. Az biztos, hogy az esetleges 5. szezonnak felrakták rendesen a lécet. Ennél jobbat, hatásosabbat ugyanis nehéz lesz összehozni.

04×15 – House’s Head

Ez a rész szabályosan hozzákötözött a székhez. Az első pillanattól kezdve nem tudtam levenni a szemem a képernyőről. A kezdés, hogy House nem emlékszik, hogy jutott egy bárba, de vérzik a feje, nem kispályás. Azonnal felkelti a figyelmet, amit az ezt követő kijelentése tovább fokoz: látott egy halálos tünetet valakin, de nem emlékszik, ki volt az. Annyit tud csak, hogy valamiért fontos.

Innentől kezdve gyakorlatilag House állandó látomásaiban vehetünk részt, amiket van, hogy maga okoz, de néha csak úgy maguktól törnek rá. Ezekkel a képzelgésekkel próbál rájönni, hogy mi történt valójában, a próbálkozások viszont cseppet sem tesznek jót a megsérült fejének. Az viszonylag hamar kiderül, hogy House egy buszon utazott, ami balesetet szenvedett és annak köszönheti a súlyos fejsérülését. A kérdés már csak az, hogy melyik utason láthatta azt a bizonyos halálos tünetet.

A látomások, képzelgések egyre sejtetőbbek, főleg miután újra meg újra megjelenik bennük egy csinos nő, borostyánkővel a nyakában. House érzi, hogy ez a nő a kulcs a megoldáshoz, mégsem képes emlékezni a pontos részletekre. Itt jönnek a különböző serkentő módszerek. Előbb könnyedebb megoldások, az epizód végén viszont már egy olyan gyógyszer, ami szívrohamot idéz elő. Ennek köszönhetően viszont megvan a tünet tulajdonosa, Amber, Wilson barátnője.

Lenyűgöztek az emlékezés utolsó képsorai, amit a szívroham előtt élt át House. Sok ilyen balesetet láttam már filmekben, de ez valahogy mégis más volt. Egy olyan ember szemszögéből nézni, akit úgy ismertünk meg, mint aki nem törődik senkivel és most mégis aggódóan nyúl legjobb barátja szerelme felé…igazán megindító volt. És még nem volt vége.

04×16 – Wilson’s Heart

Ebben a részben derült ki igazán, hogy mennyire is fontos House számára Wilson barátsága. A megszokott kezelési módszerei ugyanis nem érvényesülhettek. Akárhányszor House egy kockázatosabb, nem 100%-osan biztos kezelési javaslattal élt, Wilson rávétózott és House engedelmeskedett. Ambernek így azonban nem juthatott az a sors, ami a már sokszor látott, csodás módon meggyógyuló betegeknek volt. Az ügy már nem volt érzelemmentes. House már nem tudott elvonatkoztatni a betegtől. Már nem volt érdektelen, ami viszont azt is eredményezte, hogy nem tudott teljes mértékben koncentrálni a diagnózisra. Ezen persze a folyamatosan súlyosodó fejsérülései sem segítettek.

Itt jött az a jelenet, amikor is Wilson megkérte House-t, hogy kockáztassa az életét és menjen bele egy veszélyes, de biztos módszerbe, ami felidézi minden emlékét. House kómába esett, a betegségre viszont választ kaptunk. Egy influenza elleni gyógyszer végez Amber-rel lassan, de biztosan. És mivel a busz balesetben tönkrement mindkté veséje, az nem volt képes kiszűrni a veszélyt jelentő anyagokat. A lány így menthetetlen.

A legutolsó jelent megint csak az érzelmesebb oldalról közelíti meg a mindig komor és rideg dokit. Valódi érzelmeket, valódi félelmet és valódi fájdalmat láthatunk az arcán, miközben Amberrel beszélget a buszon…természetesen csak egy elképzelt szituációban.

Az évad befejező részei tehát erősen az érzelmi hatásra összpontosítottak és szerintem ez tökéletesen sikerült is nekik. De szívesen fogadnám, ha megírnátok, hogy nektek hogy tetszett ez a megszokottól eltérő befejezés.


Responses

  1. Hú…hát nem gondoltam, hogy ennyire sziven üt a dolog…de most hogy így mesélted télleg nem lehet rossz…asszem mielőbb sort kerítek rá, hogy megnézzem🙂

  2. Hát elolvastad?🙂 Kösziii🙂 Igen…nagyon ütős volt mindkét rész, azért mondtam, hogy nem tudtam megállni vele és meg kellett néznem az utsót is. Bocsiii :$

  3. Most néztük meg a párommal a harmadik évad befejező részét.. és a negyedik évadot is szeretném már nagyon látni.. de nem tudom, hogy honnan szerezzem meg. Tudnál segíteni? Nagyon hálás volnék.. envagyokazanyad@freemail.hu-ra írhatnál ezzel kapcsolatban. Köszönettel: Lae

  4. Szerintem az eddigi legjobb évadot láthatja az aki megnézi a 4. Dr House szériát..bár elég rövid, elég tartalmas is..Szerintem nem csak itt mutatja meg a komor és rideg doki a másik arcát (mármint az utolsó két részre gondolván)..Ha nem is teljesen, de már a 2. és 3. évadban is láthattunk “változást”, talán burkoltan, de előfordultak nem House-ra jellemző érzelemhullámok. A 4. szériában pedig a déli sarkos doktornő esete pedig különösen az volt.
    Ha tippelnem kellene akkor az 5. évadban Wilson erősen utálni fogja House dokit..egyébként nem fordult volna ki ébredése után a szobájából..
    Talán a 13-sal is lesz valami..hiszen kiderül a pozitív vizsgálati eredmény..

  5. Mikor és hol lesz a 4.évad???Irja meg vki feltétlen nézni akarom!!!Előre is köszönöm!

  6. Szia Lae! Én igazából torrent oldalakról szoktam beszerezni az ilyesmit, úgyhogy szerintem google-zz egyet és biztos találsz olyat, amiről könnyedén le tudod szedni az egész évadot.

    Ui.: Egyébként bocsi a késői válaszért😀 Nyár van😀

  7. Szia Viky! Hát nem nagyon van arról infom, hogy a tv-ben leadják-e, illetve, hogy mikor fogják leadni a 4. évadot. Viszont szerintem előbb utóbb úgyis beruháznak rá😀 Ha még eddig nem tették….elég ha megnézik a nézettségi adatokat😀 House Rulez!

  8. Na végre én is eljutottam oda, hogy megnézzem ezt a két részt és valóban nem kellett csalódnom🙂 Különleges, érzelmekkel telített hangulata van a két résznek, nem az a megszokott rideg dokis poénok. Tény, hogy fel van adva most a lecke a készítőknek a következő évadra. Amugy sztem Wilson nem fogja utálni, nincs rá oka, sőt, House még az életét is kockáztatta az ő bnőjéért, szóval akkor inkább már hálával kéne tartoznia neki…sztem.🙂 Egy valami viszont nem világos az pedig a végén ez a pozitív teszteredmény a 13-assal. Ez most mire akar utalni vagy hogyan jött, esetleg egy okosabb emberke felhomályosíthatna ez ügyben🙂 thx

  9. Tudod, tudod….már elmondtam🙂 Vmi genetikalilag öröklődő betegségre volt esélye, csak nem merte magát letesztelni. Hátha pozitív. Mert az azt jelentené, hogy sajna halálos beteg. Hát ez pedig pozitív lett….kínos :S

  10. Köszönöm a választ thandy!Jó lenne ha lenne a tvben tuti megnézném…Vagy megirnád eseteg hol lehet megnézni a neten!?Előre is köszönöm szépen!!!

  11. Nemrégiben szereztem meg feliratosan a 4. évadot és nem bánom! Az utolsó rész utolsó 15 percét (ciki😀 na jó annyira talán nem) muszáj végig sirni! Ez nagyon király! Az tuti hogy mostantól ez a kedvenc részem és már csak a második a Baltimore-os🙂 Alig várom már a folytatást!

  12. Hát igen. Nem csodálom Emmus, ha végigsírtad azt a 15 percet🙂
    Viky, te pedig a letöltést mindenképpen google segítségével tudod elintézni. Szerintem írd be a keresőbe, hogy torrent house , vagy dr. house és tuti ki fog dobni jó sok címet🙂 Sok szerencsét hozzá!🙂

  13. Általában torrent oldalakról lehet lebányászni ( pl.: http://torrent-finder.com/open.php?id=3&kw=House), feliratokat meg a http://hu.tvsubtitles.net/tvshow-9-4.html oldalon találhatunk hozzá.

  14. nincs valakinek meg a wilson’s heart vegen levo zene meg? ( tudjatok, mikor house amberrel ul a buszon…_

  15. Jelentem, nekem is sikerült végigbőgnöm az utolsó rész utolsó negyed óráját. Hát izgatottan várom a folytatást. Amúgy az egész sorozatból a kedvenc részem jelenleg a 4/8, “i finally have a case of lupus”😀 Meg a bűvészmuksó is aranyos benne😛 House MD foreva🙂

  16. http://www.sylvybaba.mindenkilapja.hu
    Filmek menü: Itt megvan a Dr. House 1-4. szériája. A 4. természetesen feliratosan. Nekem ez a kedvenc sorozatom. Már nagyon várom az 5. évadot. Esetleg tud erről vki vmit?

  17. Googliba keressetek rá, hogy: “sorozatok”
    Az első lesz nektek megfelelő.
    Kb az összes létező sorozat meg van itt az elejétől az eddig meglévő végéig.

  18. sziasztok azt szeretném kérdezni hogy a house 4.-ben az új csapat lessz vagy a régi csapatot hozzák vissza??????????????????

  19. Imádom az egész sorozatot House függő lettem!Pedig azt hittem sose leszek oda egy sorozatért!

  20. Szia Évi! Új csapat lesz, de azért néha-néha még visszanéznek a többiek is. Na meg Foreman állandó tag a 4. évadban is😀

  21. Sziasztok.Nem tudom ti hogy vagytok vele,de én
    az utolsó résznél majdnem elbőgtem magam.
    legdurvább amikor a buszon emlékezik vissza.A zene,szitu, baleset…Nagyon komoly volt.
    Csak barátnőm miatt nem sírtam el magam.(hát
    azért csak férfi lennék:-) )
    Viszont a zene nekem is kellene.Mármint amikor
    House és Amber ül a buszon.Valaki esetleg help?

  22. és végre itt az 5. évad 2. része🙂

  23. az utolsó részben található dal címe: Iron & Wine – Passing afternoon
    Innen letöltheti aki szeretné:
    http://data.hu/get/656904/Iron_.html

  24. hi vki tudja mi lesz az 5 évadban?

  25. Annyira imádom a House-t h az kész!!!
    Az egész 4. és az eddigi 5. évadot láttam!
    Annyira joh h az az elmondhatatlan.
    Nekem a kedvencem House és Cuddy és most szerencsére a negyedik évadnak köszönhetően közelebb kerülnek egymáshoz…Annyira jóóó🙂
    Egyszer úgy találkoznék a Lisa Edelsteinnel(Cuddy)

  26. A 4. évad 9. részének végén ami szám megy annak nem tudja valaki a címt?:$nagyon megköszönném

  27. Passing Afternoon. De most nem tudom fejből az előadót. Keress rá neten.🙂

  28. ez az évad egy szar rakás amit művelnek közel sincs a 3. 2. 1. bár a sztriptíz az fasza (az utcsó 2 rész az jó) de az se egy gatyarohasztó rész namber (amber) (törtető cafka) (bitch) meghal

  29. Hello! Én nagyon szeretem ezt a sorozatot és nagyon tetszik a 4. évad befejező része. Azthiszem ,hogy ez nagyon kellett ez a végkifejlet.
    Egy kérdés. ami 4×15 -ös rész alatt lement zenék pl a mikor az elején a csaj táncol meg mikor Caddy táncol..azoknak valaki tudja a cimét???

  30. A tegnap néztem meg szinkronnal a 15. részt, de ma reggel muszáj volt megnézzem a 16. részt felirattal… nagyon durva volt, azt hittem rémálmaim lesznek de megúsztam… nagyon tetszett

  31. nem tudná nekem valaki megirni az emailomra hogy hol lehet letölteni a részeket????
    az 5-et már le lehet tölteni???
    lécci irjon valaki nem baj ha többen is irtok elöre is köszi reni.
    ja amugy itt az emailom:ren14@citromail.hu

  32. 1 Töltögetni illegális dolog. Legalább becsüld, tiszteld annyira a film készítőitm hogy megveszed. Az 1 évad ára kb 4000 ft körül van.
    2 Ez az évad szerintem is egy szar rakás, közel sincs olyan jó mint az első kettő.
    3 Egyébként ha beírod a googlbe, hogy “Dr House torrent” akkor pl a BitTorrent segtségével leszedheted a kívánt részeket.
    Warez oldalról NE tölts mert ott álltalába fizetni kell, hogy a kalózok zsebe legyen teli. Amit még Dr House sem éedemel.

  33. Bocs a helyesírási hibákért. Az a gond, hogy ciril kiosztás van a billentyúzetemen.

  34. Igazad van töltögetni illegális de de jó meg olcsó is.
    Lehet elfogult vagyok de nekem szinte mindegyik rész nagyon tetszett mondjuk én olyan oldalról szedtem le ahova csak azután rakták föl miután miután ment a tv-be🙂 sajna…. várom az 5. évadot de csak szinkronba fogom megnézni. Meg aztán jó végigizgulni a hetet hogy mi lesz a köv részben ….

  35. hol kapom meg dr hause filmeit a neten


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

