Szerző: thandy | 2009. május 28.

X-men kezdetek: Farkas

00000315

Na ha már így belejöttem, jöjjön még egy post 🙂
Nagyon be voltam indulva erre a filmre. Meggyőződésem volt, hogy csak és kizárólag moziban van értelme megnézni, aztán végül mégis csak a monitoron kötött ki egy unalmas délutánon 🙂 De annyira nem bántam meg az az igazság. Tetszett, de valahogy hiányzott belőle az előző részek dinamizmusa, akcióval telítettsége. Meg nem is értettem mindent, nem volt tiszta jó pár szereplő, jó pár képesség, de hát ez legyen az én problémám 🙂

Hát úgy néz ki, eljutottunk oda, hogy már minden folytatásos filmből elkészül egy előzetes is, amiből fontos információkat tudhatunk meg. Annyira nagyon nem vagyok oda az ilyen előzetesekért, hiszen sok mindent utólag tudunk meg. Sok problémát okozhat emellett, ha a film készítői nem nézik meg a már elkészült darabokat, mielőtt nekilátnak a mindent megelőző történetnek. Ha megnézitek például az Underworld első részében Lucian csaja szőke, míg az úgymond előzetesben egy barna hajú nő játssza. Kicsit kínos, de legalább ilyen probléma nem volt az X-men esetében.

A történet jól kanyarított, eléggé érdekes ahhoz, hogy folyamatosan lekösse a néző figyelmét, hiszen olyan titkokra jöhet most rá, melyek meghatározzák a későbbi X-men részeket. Nagy kérdés például, hogy mégis hogyan lett olyan, amilyen Farkas. Én mondjuk meglepődtem, amikor kiderült, hogy nem csak a gyógyulás mint képesség szerepel Logan fegyvertárában, hanem alapjáraton meg voltak neki a karmai. Azt hittem azokat csak az adamantium beültetéssel hozták létre 😀

Megtudhatjuk viszont, hogy miért is lett Farkas az X-men neve Logannak. Egy gyönyörű és mindamellett szomorú történetből természetesen. Kiderül az is, hogy miért nem emlékszik semmire a mi hősünk, így sok minden, később játszódó jelenet úgymond kivilágosodhat előttünk.

Ami viszont a legnagyobb poén volt a filmben, hogy mivel elméletileg a Wolverine tükörfordításban nem farkast jelent, hanem rozsomákot, amit a felirat készítője mindenképpen megjelenítendőnek gondolt, így szerencsém volt a Holdas történetet kicsit más aspektusban végighallgatni 🙂 De azért alapmű, főleg annak, aki látta az eddig részeket is 🙂


Hozzászólások

  1. Jah és tudja valaki, hogy annak a pokeres fószernek mi volt a képessége? Vagy ki az úristen az egyáltalán? 😀

  2. Ó, Andi visszatért? 😀

    Szóval, a pókeres fószer Gambit. Nagy rajongótáborral rendelkező X-Men karakter. Bővebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Gambit_(comics)

    A filmről annyit, hogy (és erről blogolni is akartam) én azt veszem észre, hogy megtanultak képregényfilmet gyártani Hollywoodban. Persze nem lett mindegyik akkora nagy sikert, mint a The Dark Knight, de azért a Vasember, az új Hulk film is valamennyire és a Wolverine is mutatja ezt a tendenciát. Nekem nagyon tetszenek az X-Men filmek meg a Spiderman filmek is, de egyértelműen látni a különbséget a két csoport között.

    Wolverinre visszatérve, nem tudom, hogy mi ez a berögzött hülyeség a magyarok részéről, de az _Rozsomák_, nem Farkas.

    Erre Hugh Jackman szépen elmagyarázta, hogy a farkas (wolf) nem egyenlő a rozsomákkal (wolverine), mert az első falkában vadászik, utóbbi viszont egy kis, szőrös méregzsák, aki nekiugrik akár a medvének is, pont mint a karpengés Rozsomák a képregényben. Kár, hogy Jackman nem lesz itt április 30-án, az X-Men kezdetek hazai premierjén, elmagyarázhatná a bakit a szerencsétlen magyar fordítónak is.

    Az előzeteses résszel részben egyetértek, de azt azért látni kell, hogy itt nem egészen arról van szó. Egy közel ötven éves franchise esetében egyszerűen kikerülhetetlenek az előzmények. Olyan sok karakter, és olyan sok egymáshoz fűződő kapcsolat és történetszál van, hogy ha annak csak a töredékét filmesítik meg, akkor is lesznek előzmények. És akkor már inkább kapjunk egy közel két órás fansimogatást, mint néhány ócska flashbacket valamelyik filmben.

    Remélem, hogy nagyon sok X-Men film lesz még (ezzel az impozáns színészgárdával), mert ez a téma egyszerűen kimeríthetetlen.
    Ilyen szempontból nagyon sajnálom, hogy nem az ’50-es évek USA-jába születtem, mert akkor valószínűleg kívülről tudnám az egész Marvel univerzumot. Most meg azt se tudom, egyáltalán hol kéne elkezdeni. (Ugyanez vonatkozik a DC comicsra is, csak a Marvelt jobban szeretem.)

    Egy szó, mint száz, szerintem jó lett ez a film. Még ilyet, sokat!

  3. Az idézet a képregény.net-en keresztül az indexről származik, csak úgy látszik, hogy ez a sablon nem szereti a cite attribútumot.

  4. Ahham…de azt nem értem akkor, hogy miért egy olyan történetet tesznek bele, gondolok itt a magányos Holdra és szerelmére, amihez sokkal jobban passzol a farkas.

    Hiszen azok szoktak vonyítani teliholdkor 😀

  5. Ott a pont!
    De lehet, hogy a rozsomák is vonyít a Holdra. XD Mindegy, aki ezt megválaszolja, az kap egy csokit. 😀

  6. XD, tényleg ott a pont! 😀

    Asszem én egyedül maradtam nem tetszésemmel, bár ehhez hozzájárul az is, hogy én a falat kaparom, ahányszor kijön egy újabb 12 egy tucat képregényfilm a Hollywoody-i mozikban. -_- Nem, nem szeretem őket, ez van…
    Ezt a filmet egyébként csak én néztem meg úgy, hogy nem volt befejezve, és tele volt félig megeffektelt jelenetekkel? 😀 Egész érdekes volt 😀

    Jah és…. ezzel valahogy egyet kell értenem. 😀

    http://filmbuzi.hu/archives/2009/05/08/rozsomak-30-masodpercben/

  7. Nem, nagyon sokan nézték úgy a világon, mert valami gyökér egy workprint verziót lopott ki, a sok láma meg inkább megnézte úgy, mintsem várjon egy hetet a rendesre. 😛

    Egyébként a tucatfilm dologban igazad van, de én szeretem a tucatfilmeket. Amikor csak leülsz a TV elé, és bámulod, hogy egy nagy szőrös fickó mindenkit szétkaszabol. 😀

  8. Hát lol Andi 😀 Megnézted workprintben? 😀

    Hát így már nem csodálom, hogy nem tetszett 😀

  9. Mondjuk feltűnhetett volna, hogy valami nincs rendben. 😛
    De ennél durvább, hogy sokan tudták, hogy csak workprint és még csak félkész, mégis megnézték. Megszámlálhatatlan mennyiségű workprint release keringett torrenten.

  10. Öhm… nem azért nem tetszett… Lásd a linket, az mindent elmond. 😀
    Mint írtam különben sem szeretem a szuperhősös filmeket, semmitmondóak és tucatfilmek. >_>

  11. Jah, és annyira nem érdekelt, hogy megnézzem később eredetiben szóval… 😀

  12. A film nekem is tetszett, a játékkal kiegészítve meg mégjobb volt, de azért a nagy kedvenc nálam a második rész maradt.

    amúgy yaayy, újra írtatok a blogra 😀

  13. “amúgy yaayy, újra írtatok a blogra 😀 ”

    Mert mi midnent megteszünk a szórakoztatásért. 😀

  14. Mindent? Mert akkor én szeretném, ha (és most nem az jön, amire gondoltok 😛 ) elintéznéd, hogy ne csak 13 részes legyen a K-ON! 😀

  15. szerintem ez a rozsomák név alapból egy elcseszett dolog volt.viselkedésre,kinézetre és képességekre is leginkább egy farkasra emlékeztet.de ha jól tudom minden nyelvre farkas-ként fordították. de az is lehet,hogy rozsomáknak indult alapból,de végül is farkas lett az idő múlásával,a sztori folytatásában. 😀 rejtély
    üdv
    VSE.

  16. Vse: nem, mindenhol mashol wolverine-kent futott, nezd csak vegig a wikipedias oldal kulonbozo nyelvu forditasait(bal oldalt):
    http://en.wikipedia.org/wiki/Wolverine_Movie
    latszik, hogy nem ismered a rozsomák jellegzetességeit, agresszív, nem csak élelemért vadászik, nekimegy sokkal nagyobb testű állatoknak, harcol az utolsó lehelletéig.

    Tyrael


Hozzászólás

Kategóriák